Projekt povezave pohodnih poti z mestno peš infrastukturo

Žavcarjev in Tojzlov vrh

16,9 km 948 m 4.48 h Zahtevna Opis poti Fotografije gpx
Lokev pri ŠikerjuNad MinkličemKozjaški gozdKmetija MinkličGozdna podrast borovnic pod Tojzlovim vrhomTravniki na Tojzlovem vrhuPri lovskem domuMlin
javni promet
parkirišče
kritične točke

Planinski koči na robu mesta

Iz Bresternice sledimo cesti v dolino Brestrniškega potoka. Pri Šoberjevem dvoru, ki stoji na sotočju Perkovega in Brestrniškega potoka, zavijemo čez mostič v Perkovo grabo. Na prvem razpotju sledimo markacijam v levo, na naslednjem pa v desno. Cesta se strmo dviga mimo posamičnih hiš. Na grebenu stopimo v gozd. Vrstna sestava gozda razkriva kislo prst, ki se je razvila na metamorfnih kamninah. Prevladujejo bor, kostanj, bukev in hrast, v podrasti je veliko borovnice. Markirana pot nas popelje do planinskega doma Kozjak na Tojzlovem vrhu. Za domom stopimo na cesto, ki pelje po razglednem grebenu do domačije Tojzl. Pogled nam seže mimo cerkvice Sv. Urbana do gričevja Slovenskih goric. Za domačijo Tojzl je razpotje, kjer nas markacije za Žavcarjev vrh usmerijo s ceste levo. Spustimo se v gozdnato grapo in mimo lovskega doma v dolino Brestrniškega potoka. V dolini prečkamo cesto, smerokaz nas usmeri čez mostiček in čez travnik v gozd. Kar strmo se dvignemo k Vrablovi domačiji s tristoletno lipo pred hišo. Planinskim markacijam sledimo mimo kmetije Minklič, mimo zidanega znamenja v gozdu, nad kmetijo Namestnik pa se priključimo gozdni cesti in po njej dosežemo Kočo na Žavcarjevem vrhu. Vračamo se sprva po isti poti do kmetije Namestnik, kjer zapustimo markirano pot. Kmetijo obidemo po makadamski cesti po severni strani, prečkamo travnik in nadaljujemo levo v gozd. Gozdni cesti sledimo do kmetije Bicman, za katero se priključimo makadamski cesti proti Šikerju, po kateri dosežemo cesto v dolini Brestrniškega potoka.