Projekt povezave pohodnih poti z mestno peš infrastukturo

Mariborski griči

13,2 km 514 m 3.30 h Srednje zahtevna Opis poti Fotografije gpx
Greben severno od PiramideSlopno znamenjeLovska prežaVinograd nad KamnicoVinograd pod KalvarijoNad VinarjiPo gozdni cestiKalvarijaMestni vrh
javni promet
parkirišče
kritične točke

Griči streljaj od mestnega središča

Sprehodimo se po mestnem parku, ki ga odlikuje velika pestrost dreves, na mnogih med njimi so tablice z oznako vrste. Mestni park je nastajal postopoma, začetki urejanja segajo v leto 1871. Veliko spremembo v podobi parka predstavljajo načrti Ljuba Humka, po katerih so leta 1952 uredili promenado, ki ji sledimo do območja Treh ribnikov, urejenega v letih 1980 – 83. Za gostiščem Pri Kličku se promenada razcepi v dve sprehajalni poti okoli ribnikov. Mi sledimo levi poti, od katere se kmalu odcepi strma pot po gozdnatem pobočju Mestnega vrha. Na vrhu stopimo iz gozda med vinograde in sadovnjake in se med njimi spustimo v tesno dolino Svetobarbarskega potoka, ki je nekdaj napajal zahodni krak mestnega jarka. Po stezi, ob kateri so štiri križevpotne kapele, se vzpnemo na vrh Kalvarije. Kot je značilno za vse mestne griče, tudi tukaj severna pobočja prerašča gozd, južna pa vinogradi. Na vrhu je cerkev Sv. Barbare, zgrajene v letih 1681 – 82, od katere je lep razgled na mesto, Dravsko dolino, Kozjak in gozdnat hrbet Pohorja. Pot nadaljujemo po grebenu mimo znamenitih stopnic na Kalvarijo in se spustimo do Račjega dvora, ki je bil prvotno deželnoknežja pristava, nato križevniška in kasneje admontska. Zavijemo proti Kamnici, nasproti Konjeniškega kluba nas smerokaz usmeri desno na markirano pot proti Urbanu. Markacijam sledimo do hiše Rošpoh – del 46 D, kjer zavijemo ostro desno na stezo, ki se mimo kapelice dvigne na vrh Rošpoha. Stezici sledimo po grebenu med vinogradi, sadovnjaki, vrtički in po gozdu do lovske preže, kjer zavijemo desno na kolovoz, ki se nekoliko naprej priključi gozdni cesti. Cesta nas vodi pod vrhom Kaufmanovega brega do manjšega zaselka hiš, kjer se prične spuščati v Ribniško selo. Na tem mestu stopimo s ceste na pot med vinogradi in se pričnemo dvigati po grebenu proti vrhu Piramide. Danes je na markantnem vrhu Piramide kapelica, prvotno pa je bila tu poznorimska postojanka, od začetka 12. stoletja prvotni mariborski grad, od katerega so ohranjeni le še temelji in vodnjak. S Piramide sestopimo po južnem pobočju, med vinogradi v mestni park.