Projekt povezave pohodnih poti z mestno peš infrastukturo

Betnavski gozd

2,8 km 9 m 0.38 h Zelo lahka Opis poti Fotografije gpx
Betnavski dvorecAdrenalinski parkOsrednja pot v Betnavskem gozduOsrednja pot v Betnavskem gozduStik polja in gozda
javni promet
parkirišče
kritične točke

Po poteh plemičev in škofov

Sprehod po mestnem gozdu, ostanku nekdanjih širnih gozdov, ki jih je izkrčilo mesto, začnemo na križišču Ljubljanske in Pasteurjeve ulice. V gozd vstopimo po široki gozdni cesti, ki diagonalno prečka Betnavski gozd. Kmalu se v desno odcepi stezica, ki ji sledimo do naprav pustolovskega parka, nameščenih v krošnjah dreves. Za adrenalinskim parkom stezica zavije levo; sledimo ji ob jugozahodnem gozdnem robu, dokler ponovno ne stopimo na gozdno cesto, ki se na tem mestu razcepi v dva kraka. Sledimo desnemu, ki nas popelje iz gozda na polje. Tu se nam odpre pogled proti kopastemu masivu Pohorja. Poljska cesta prečka polje in se priključi Streliški cesti. Tukaj previdno, cesta ni urejena za pešce, a če želimo do Betnavskga gradu, boljše možnosti nimamo. Pred križiščem Streliške in Razvanjske ceste stopimo na makadamsko cesto, ki nas mimo Čebelarskega centra popelje do Betnavskega dvorca in parkovne ureditve ob njem. Betnavski dvorec je sedanjo, baročno podobo dobil po letu 1728. Prej je na njegovem mestu stala renesančna štiritraktna graščina. Park je bil zasnovan v 19. stoletju angleškem krajinskem slogu, zanimive prvine so obrambni jarek, sprehajalne steze in nekaj večjih dreves platan. Območje dvorca lahko zapustimo preko parkirišča na njegovem vzhodnem robu, vzdolž Radvanjskega potoka. Med parkiriščem in vzhodnim vstopom v Betnavski gozd moramo spet ob neurejeni Streliški cesti, s katere zavijemo levo na gozdno cesto. Ta nas popelje v zavetje krošenj ob robu ograje vodovarstvenega območja. Na mestu, kjer se ograja zalomi, stopimo v desno na gozdno stezo, po kateri obhodimo še severni del Betnavskega gozda in se vrnemo na izhodišče. Sprehod lahko podaljšamo na drugo stran Ljubljanske ulice, do Ertlovega gozdiča, kjer deluje Doživljajsko igrišče.